Dl.-Dv., de 8 h a 22 h
Ds. de 9 h a 14 h
(Horari peninsular)
Consulta el nostre horari d'atenció a la contractació.
Dl.-Ds., de 8 h a 22 h
(Horari peninsular)
Hem rebut el teu formulari.
Dl.-Ds., de 8 h a 22 h
(Horari peninsular)
Àrea clients
Ups, contrasenya caducada!
La teva contrasenya necessita ser renovada per continuar accedint a la teva Àrea Clients
Actualitzar contrasenyaNo tens compte?
Registra'tSi vols accedir a l'aplicació de gestories i administració de finques, accedeix aquí.
Preguntes i gestions freqüents
Preguntes i gestions freqüents
Els dubtes més comuns dels nostres clients
Obrir listat FAQs
Factures
Entenc la meva factura
Accés a les meves factures
Factura Online
Lectures
Consums
Pagaments
Contractes
Contractacions recents
Accés a contractes
Dades del contracte
Canvi de titular
Potència elèctrica
Baixa d’energia o serveis
Productes complementaris
Autoconsum i bateria virtual
Assistència tècnica
Targeta Naturgy
Llars gran consum
Alta nous subministraments
Alta de Llum
Área Clientes para gestorías administradores
Àrea Clients
Informació útil
Consells de seguretat
Fitxes de dades de seguretat
Inspecció periòdica
Mesures d’estalvi
Política de reclamacions
Assistent virtual chatbot pepe
Què és la inspecció obligatòria de gas?
La inspecció periòdica (IP) de gas és una inspecció obligatòria per llei, responsabilitat de les distribuïdores de gas, que es fa cada 5 anys d’acord amb el Reglament d’inspeccions tèrmiques d’edificis. La teva distribuïdora t’avisarà quan et toqui. Serveix per comprovar que la instal·lació compleix els requisits tècnics i les condicions reglamentàries de seguretat. Aquesta inspecció s’ha de fer sempre, encara que tinguis contractat un servei de manteniment amb visita preventiva anual.
Hi ha dues inspeccions periòdiques obligatòries: la de l’IRI (instal·lació receptora individual) i la de la IRC (instal·lació receptora comunitària).
- La inspecció periòdica de l’IRI inclou la revisió de la instal·lació al domicili i requereix una visita, mentre que la de la IRC només implica una visita a les zones comunes de l’edifici per revisar la instal·lació de gas que hi passa. No sempre es fan alhora i rebràs un avís per a totes dues, encara que no participis directament en la segona. En el cas de les cases unifamiliars, tan sols hi ha IRC (no hi ha IRI).
- Si tens contractat amb nosaltres el servei de manteniment Servigas, amb visita preventiva anual , inclourem la IP de la instal·lació del teu habitatge (la IRI) en la revisió anual de l'any que et correspongui sense cost addicional, sempre que en la teva adreça tinguis un contracte de gas actiu amb Naturgy, perquè no hagis de preocupar-te per res.
- Si no tens contractat el manteniment preventiu amb nosaltres, la teva distribuïdora és la responsable de la IP, però tu pots escollir amb qui la vols fer mentre sigui amb un instal·lador de gas homologat. La distribuïdora té uns preus fixats per l’administració, però si la fas amb un instal·lador, el preu serà el que pacteu; una vegada hagi fet la IP, l’instal·lador comunicarà el resultat a la distribuïdora. Tanmateix, recorda que la distribuïdora sempre et cobrarà un import mínim de despeses de gestió de la IP per aquests tràmits a través de la factura de gas. Qualsevol necessitat que tinguis en relació amb la IP (cites, preus, etc.), contacta amb la teva distribuïdora de gas, ja que és la responsable de dur-la a terme.
Finalment, quan la teva distribuïdora faci la IP de la instal·lació de la teva comunitat (IRC), repartirà el cost entre tots els veïns que tingueu gas i te'l cobrarà a través de la factura de gas.
T'ha semblat útil aquesta informació?
Gràcies per la teva resposta!