Alta o baixa
de llum o gas

Totes les gestions
i tràmits necessaris.


Gaudeix de la teva nova llar.

Si acabes de comprar o llogar un habitatge, gaudeix de la teva nova llar sense preocupacions.
T’ajudem en el procés d’alta del gas natural i de llum per a casa teva.

Altes de llum o gas

Aquí tens tota informació perquè sàpigues què fer en cada cas.

 Per a demanar l'alta després d'haver sol·licitat la suspensió temporal de subministraments per RD pots fer-ho a través de 900 333 555
 
Darte de alta

Si no tens instal·lat el gas o la llum
a casa teva i vols donar-te d'alta


1. Sol·licita un instal·lador autoritzat perquè t'assessori.

Troba botigues Naturgy a la teva zona  


2. Contacta amb el nostre telèfon gratuït i sol·licita l'alta de connexió de llum o gas.


De dl. a dv. de 8.00 a 22.00 h. i dissabtes de 9.00 a 14.00h.

Mercat lliure de llum i gas  900 333 555

 
O sol·licita la teva alta online:
 

Temps estimat d'instal·lació

Darte de baja
Si ja tens connectat el gas o la llum
a casa teva i vols donar-te d'alta.



Nomès has de trucar per contractar la tarifa de gas o llum que necessitis. Hauràs de triar entre una tarifa amb descomptes del mercat lliure o una tarifa de preus fixats pel mercat regulat. Si tens dubtes, consulta les preguntes freqüents o trúca'ns i t'informarem.

 

  Consulta les nostres tarifes  

 

Vine a Naturgy, tot són avantatges!

 


Consulta la documentació que cal presentar

Formularis de sol·licitud

Preguntes freqüents sobre donar d'alta el gas o la llum

  • Quines opcions tinc per contractar el gas natural o la llum?

    Les tarifes del mercat lliure apliquen descomptes sobre els preus que estan referenciats a les Tarifes d'Últim Recurs (TUR). A més, al mercat lliure podràs beneficiar-te d'interessants descomptes i ofertes que milloraran si contractes més d'un subministrament (gas i llum) o algun servei addicional.

    Contracta una tarifa a preu lliure amb descomptes amb l'empresa comercialitzadora Naturgy Iberia, SA, trucant al telèfon gratuït 900 333 555.
     

    En contractar, es firmarà una autorització perquè la comercialitzadora corresponent sol·liciti, en nom teu, la posada en servei de la instal·lació a l'empresa distribuïdora de teu subministrament.








 

Baixes de llum o gas

Aquí tens tota la informació que et cal per poder fer un cessament del subministrament.


 Suspensió
temporal de subministrament per a Pimes i autònoms segons el Reial decret
Conforme art.42 i 43 del Reial decret llei 11/2020 publicat en el BOE-núm. 91 de data 1 d'abril de 2020:
1.-En qualsevol moment durant el període d'Alarma els clients Autònoms o Pimes, podran suspendre temporalment els seus contractes de subministrament elèctric.

2.-Una vegada finalitzat l'estat d'alarma, en el termini de tres mesos, el consumidor que hagi sol·licitat la suspensió del seu contracte de subministrament podrà sol·licitar la seva reactivació.

3.-Les reactivacions del contracte de subministrament i les modificacions dels contractes anteriorment assenyalades es realitzaran en el termini màxim de cinc dies naturals i sense que procedeixi la repercussió de cost algun sobre el consumidor, a excepció de:
a) els pagaments per drets d'extensió per increments de potència contractada per sobre del llindar contractat abans de l'inici de l'estat d'alarma,
b) els pagaments per supervisió d'instal·lacions cedides, en el seu cas, i,
c) en el cas que resultés necessari el canvi dels equips de mesura, el pagament d'actuacions sobre els equips de control i mesura prevists en el capítol VII del Reial decret 1048/2013, de 27 de desembre, pel qual s'estableix la metodologia de retribució de l'activitat de distribució d'energia elèctrica.


Per a sol·licitar la suspensió de subministraments temporal hauràs de posar-te en contacte per telèfon amb Atenció a el client.
900 100 251 De dilluns a dissabte, de 8h a 22h.

 Per a sol·licitar la suspensió de subministraments de manera permanent pots fer-ho per les següents vies:

Preguntes freqüents sobre donar de baixa el gas o la llum

  • Quins són els punts importants que cal tenir en compte en fer un cessament de subministrament?

    El sol·licitant del cessament de subministrament ha de ser el titular del contracte. En cas contrari n'hauràs d'aportar una la fotocòpia del DNI, NIE o passaport del sol·licitant, un document que et vinculi, com a sol·licitant, al punt de subministrament, i el formulari de cessament amb declaració responsable.

    Verifica si el teu subministrament és de baixa o alta/mitja tensió. El tràmit és diferent en cadascun dels casos.

     

  • Com es classifiquen els subministraments segons la tensió?

    Un subministrament es classifica segons si la tensió és baixa, alta o mitja.

    Hi ha baixa tensió quan la tensió de la línia a què es connecta és inferior a 1 kV.

    És alta o mitja tensió quan la tensió de la línia és superior a 1 kV.


    Si et connectes a una línia d'alta/mitjana tensió, el centre de transformació és de la teva propietat. Si et connectes a una línia de baixa tensió, el centre de transformació és propietat de la distribuïdora.

    El primer que has de fer és consultar a la factura o al contracte el tipus de subministrament que tens en funció de la tarifa d'accés contractada.