dominio https://www.naturgy.es:443/servlet/
hilo navegacion-->NO

La bici elèctrica: el vehicle estrella de la ciutat

Ràpida, eficient, segura, pràctica, saludable, agradable, fàcil de conduir i, a sobre, barata! La bici elèctrica només suma avantatges. Nosaltres te les expliquem perquè et deixis seduir pel vehicle sostenible estrella, perfecte per moure't per la ciutat.

La bici elèctrica

 

Les llargues cues i els embussos de trànsit a les ciutats durant les hores punta podrien convertir-se en història si tots els conductors utilitzessin el mitjà de transport més adequat segons les seves necessitats reals. Anar a peu, amb transport públic, amb moto, amb cotxe o amb bicicleta són les opcions de mobilitat més esteses que tenim avui dia al nostre abast. Si triem bé el nostre vehicle, contribuirem a millorar la qualitat de l'aire i l'agilitat de circulació de les nostres ciutats i farem un favor al planeta i a nosaltres mateixos.

Perquè no es necessita un tot terreny per a la ciutat, ni un cotxe o una moto per a trajectes curts, la bici es presenta com l'opció ideal per a tothom qui es vulgui desplaçar amb rapidesa i sense fums per les saturades ciutats. L'elèctrica, a més, ens permet arribar a la nostra destinació sense esforç i sense suar: un motor petit i silenciós ens ajuda a mantenir el ritme i a pujar qualsevol pujada en funció de les pedalades que fem. Conduir-la és, doncs, un autèntic plaer.

Circular amb una bici elèctrica no requereix assegurança, ni carnet de conduir, ni matriculació, ni impostos de circulació, i el seu cost de manteniment és pràcticament zero. La seva bateria té una autonomia de 160 km i la seva velocitat màxima en mode d'assistència al pedaleig assoleix els 25 km/h. Dues característiques que la converteixen en un excel·lent mitjà de transport urbà per a trajectes curts, molt més que un vehicle de lleure per al cap de setmana.

 

La bici elèctrica

  

Amb referència al seu cost econòmic, es pot afirmar que la bici elèctrica és un vehicle clarament barat: encara que a priori el seu preu de compra pot semblar car, uns 1.000 euros de mitjana, la inversió s'amortitza ràpidament, ja que la recàrrega completa de la bateria (mitjançant qualsevol endoll convencional) no arriba als 15 cèntims, i ens permet recórrer una distància de 160 km en mode assistència. I en cas de quedar-se sense bateria, també arribarem a casa perquè sempre podrem seguir pedalant.
 

Encara que és cert que circular amb bicicleta per vies que no estiguin preparades per fer-ho suposa un risc per al ciclista, cada vegada són més les ciutats espanyoles que estan invertint en el condicionament de carrils bici. Barcelona, Vitòria, San Sebastià o Sevilla en són alguns exemples. El repte de les ciutats del futur és, doncs, dibuixar un nou mapa de circulació sostenible.