Solucions

24h, 365dies/any

Consulta el nostre horari d'atenció a la contractació.

24h, 365dies/any


Atenció al Client

24h, 365dies/any

Hola
Àrea clients
Càlcul de la petjada de carboni
  •  

    Coneix la teva petjada de carboni

Càlcul de la petjada de carboni

Contribueix a millorar el planeta

Característiques del producte

Característiques del producte

Càlcul i verificació de les emissions GEH a partir dels estàndards internacionals de referència.

Permet complir les obligacions reguladores vigents.

Disponibilitat i accés a la informació i informes en tot moment.

Assessorament expert i pla personalitzat de descarbonització.

Preguntes freqüents

Preguntes freqüents

És l'inventari d'emissions de gasos d’efecte hivernacle (GEH) que són alliberades a l'atmosfera a conseqüència del desenvolupament de qualsevol activitat, servei o producte. El càlcul de la petjada de carboni abasta totes les etapes del desenvolupament d'una activitat i permet obtenir una informació que es pot fer servir com a indicador i punt de partida per al desenvolupament d'una estratègia de reducció d'emissions d'una companyia.

Les emissions associades a l'activitat d'una empresa es poden classificar com a emissions directes o indirectes partint de tres abasts:

  • Abast 1: emissions directes de GEH. Per exemple, emissions provinents de la combustió en fonts pròpies o controlades per l'entitat en qüestió (calderes, forns, vehicles). També inclou les emissions fugitives (p. ex. fuites d'aire condicionat, fuites de CH4 de conductes, etc.).
  • Abast 2: emissions indirectes de GEH associades a la generació d'electricitat adquirida i consumida per l'organització.
  • Abast 3: altres emissions indirectes fetes per tercers o per l’ús de productes o serveis oferts per altres: cicle de vida de combustibles i materials adquirits per l'organització, els viatges de treball a través de mitjans externs, el transport de matèries primeres, de combustibles i de productes (per exemple, activitats logístiques).

El càlcul d'un inventari d'emissions presenta un gran nombre de beneficis per a una empresa:

  • Coneixement de les emissions de GEH de les quals és responsable una empresa.
  • Actuació sobre les diferents fonts d'emissió i establiment d’uns objectius de mitigació i adaptació al canvi climàtic.
  • Lideratge en el posicionament com a empresa sostenible en un mercat cada vegada més conscienciat.
  • Compliment normatiu.
  • Reducció de costos i optimització de la cadena de valor de l’activitat d’una empresa.
  • Transparència en el reporting i la comunicació dels objectius d'una companyia.

La Directiva d’Informes de Sostenibilitat Corporativa (CSRD) té com a objectiu millorar la transparència i consistència en la presentació d’informes de sostenibilitat per part de les empreses que operen a la Unió Europea, informant sobre com el seu model de negoci afecta la seva sostenibilitat i com els factors externs, com ara el canvi climàtic o els drets humans, influeixen en el desenvolupament de les seves activitats.

El reglament s'aplicarà progressivament en quatre fases en funció de l'empresa:

  • A partir de l'1 de gener de 2024, per a grans empreses d'interès públic (més de 500 empleats) ja subjectes a la directiva sobre informació no financera, que hauran de lliurar els seus informes el 2025.
  • Des de l'1 de gener de 2025, per a les grans companyies no subjectes a la directiva sobre informació no financera (més de 250 empleats o una facturació de 40 milions d'euros o de 20 milions en actius totals), que hauran de lliurar els seus informes el 2026.
  • A partir de l'1 de gener de 2026, per a les pimes cotitzades i altres empreses, que hauran de lliurar els seus informes el 2027.
  • Les empreses de tercers països amb una facturació neta superior a 150 milions d’euros a la UE, si tenen almenys una filial o sucursal a la UE, hauran de reportar el 2029 informació sobre l'exercici 2028.

La norma nova exigeix processos de verificació externa de la informació en matèria de sostenibilitat per part d’un tercer acreditat per assegurar la fiabilitat de la informació.

  • Metodologia de càlcul aplicant estàndards internacionals de càlcul, com la Norma UNE-EN ISO 14064-1:2019 i GHG Protocol.
  • Verificació de les dades a través d'una entitat independent acreditada.
  • Disponibilitat immediata de les dades per reporting o auditories.
  • Disseny d’un pla de reducció d'emissions personalitzat.
  • Assessorament per al registre de l'Informe de petjada de carboni i el Pla de reducció d'emissions, en els registres autonòmics i el Registre Nacional de Petjada de Carboni del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

El teu assessor personalitzat en un clic

El teu assessor personalitzat en un clic

A l’abast de la mà en tres passos

Selecciona la solució

D’acord a les teves necessitats.

Emplena el formulari

Amb les dades de la teva empresa.

Assessorament personalitzat

Un gestor es posarà en contacte i analitzarà les teves necessitats.

Serveis associats

Serveis associats

Formulari de consulta

Formulari de consulta

Servei vinculat al subministrament d’energia.

Formulari de consulta

* Pots escriure un màxim de 300 caràcters

* Pots escriure un màxim de 300 caràcters

* Camp obligatori

 

Informació bàsica sobre protecció de dades personals

Les dades de contacte professional obtingudes en aquest formulari seran tractades per NATURGY IBERIA, SA, en la seva condició de responsable del tractament, amb la finalitat de mantenir una relació professional amb vós, en la vostra condició d’empresari individual o professional liberal, o amb la persona jurídica en la qual presteu els vostres serveis.

Teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les vostres dades, a limitar i oposar-vos al seu tractament, a la portabilitat de les vostres dades, així com a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, tal com s’explica a la nostra Política de privacitat , on trobareu informació addicional i detallada sobre protecció de dades.