El posicionament d’una companyia en la lluita contra el canvi climàtic és un dels reptes més grans de transformació empresarial avui dia. Hi ha dues vies possibles per poder materialitzar els objectius de descarbonització d’una empresa:
- Mitigació: fa referència al conjunt d'estratègies orientades a reduir les emissions dels gasos d'efecte hivernacle (GEH).
- Adaptació: que agrupa les estratègies orientades a limitar o evitar els riscos i danys derivats del canvi climàtic.
Desenvolupar i fer efectiva una estratègia climàtica per assolir els objectius de reducció d’emissions implica identificar i avaluar les seves opcions estratègiques, tota la cadena de valor d’una activitat o producte, així com les oportunitats i els riscos associats al pla. Les accions incloses de curt, mitjà i llarg termini han de ser realistes, no han de comportar un dany significatiu per a la biodiversitat, economia circular, recursos hidràulics i marins i contaminació i han de facilitar a l’organització quantificar el resultat dels seus esforços en el termini determinat.
A més, és recomanable que un pla de reducció d'emissions inclogui projeccions financeres quantitatives i avaluacions de la viabilitat financera del pla.