L’objectiu és dividir la factura bimestral en dues factures mensuals de manera que cada mes rebis una factura pel consum de gas del mes anterior.
A Naturgy creiem que fer pagaments mensuals pot resultar-te més còmode que pagar bimestralment, perquè l’import a pagar es reparteix en dues factures.
Facilitats per ajudar-te a pagar les factures de llum i gas
Què necessita el teu negoci?
Què necessita el teu negoci?
Si t’interessa rebre cada mes la factura de gas
Si t’interessa rebre cada mes la factura de gas
Pots sol·licitar el canvi a la teva Àrea Clients, trobaràs l'opció a la secció "Factures", o trucant a Atenció al Client.
Escull el dia de pagament de les factures
Escull el dia de pagament de les factures
Des de l’Àrea Clients pots triar el tram de dies del mes en què vols que et passem el càrrec de la factura.
1. Entra a l'Àrea Clients o registra-t'hi si encara no ho has fet.
2. Troba l’opció d’escollir el dia de pagament des de la secció Gestions o des de la secció de Factures.
3. Clica en la gestió Triar dia de pagament i selecciona el tram de dies del mes en què t’interessa que se't faci el càrrec en el compte bancari.
Si t’interessa que et dividim l’import de la factura en diverses quotes
Si t’interessa que et dividim l’import de la factura en diverses quotes
Només has de contactar amb nosaltres.
Lectura facilitada
Lectura facilitada
T’oferim l’opció de facilitar-nos la lectura de gas cada mes pujant les dades de la lectura del teu comptador des de l'Àrea Clients. T’enviarem un avís quan ho hagis de fer!
T'expliquem com et podem ajudar a estalviar energia fàcilment
T'expliquem com et podem ajudar a estalviar energia fàcilment
Per rebre més consells, descarrega’t la nostra guia.
Preguntes freqüents
Preguntes freqüents
- Facturació mensual
- Triar dia de pagament
- Fraccionament
- Lectura facilitada
El mes en què hàgim de facturar-te, però no disposem de la lectura de la distribuïdora, Naturgy calcularà el teu consum sobre la base de l’històric disponible que tinguem registrat. D’aquesta manera, rebràs una factura que estarà basada en la teva tendència de consums i serà el més fidel possible a la realitat.
No et preocupis, quan tinguem una lectura real de la distribuïdora, compensarem la possible desviació incorreguda per la lectura calculada (tant si la lectura calculada és major o menor que la lectura real).
Sí, per a això, necessitarem que ens indiquis tu mateix la lectura real del teu comptador de gas. Encara que recorda que aquesta lectura ha de ser acceptada prèviament per la teva Distribuïdora.
Per obtenir més detalls d’aquest procés, dirigeix-te a l’apartat “Lectura facilitada” dins d’aquesta mateixa pàgina web i desplega la pregunta Com puc facilitar la meva lectura de gas?
A partir del mes de novembre, ens podràs sol·licitar que la facturació de gas sigui mensual.
Naturgy no et facturarà per mes natural, sinó que el cicle de facturació s’anirà adaptant a la informació que tu ens proporcions. És un procés que depèn de la distribuïdora també, t’expliquem:
En l'actualitat, com la teva comercialitzadora, disposem d'una data que està planificada per rebre la informació de la teva distribuïdora de gas. Aquesta informació és bimestral sempre.
Si decideixes modificar la data de facturació i passar-te a la modalitat mensual, aquesta data predefinida amb anterioritat quedarà “bloquejada”, però a partir de llavors, rebrem la teva informació mensualment com has sol·licitat.
Quan aquest canvi s'hagi produït, i en absència de la informació proporcionada per la teva distribuïdora (això succeirà en mesos alterns, atès que la informació de lectura sempre es rep bimestralment) emetrem la teva factura sobre la base del teu consum de gas emprant per a això la lectura calculada, que estarà limitada al dia predefinit amb anterioritat. La informació sobre la lectura per part de la teva distribuïdora la rebrem més tard, per tant, et facturarem en la propera factura utilitzant aquesta dada i fins a la data que aquí s'indiqui.
Per explicar-nos millor et posem un exemple:
Imagina’t que la data planificada que disposes en el teu contracte per rebre la lectura de la distribuïdora és el dia 15 del mes de desembre. El dia 26 de desembre decideixes canviar el teu model de facturació al mensual. Amb aquesta informació nova, la data per rebre aquesta informació seguirà fixada a dia 15 del mes corrent, tal com estava amb anterioritat, però en mesos alterns, no disposarem de la informació de lectura per part de la teva distribuïdora, ja que aquesta informació és rebuda bimestralment. En absència d’aquesta informació de lectura, la teva factura a dia 15 del mes següent serà sobre la base de la lectura calculada per Naturgy.
El mes següent, amb data 15 de gener, ja haurem rebut aquesta informació, per tant, et facturarem utilitzant la lectura que ens proporcioni la teva distribuïdora.
T’ho expliquem amb més detall aquí.
Si, si vols tornar a facturació bimestral, podràs sol·licitar-ho en qualsevol moment i sense cap tipus de penalització.
Sí, pots sol·licitar-nos en qualsevol moment una correcció de la lectura calculada per la companyia. Contacta’ns al telèfon gratuït d’Atenció al Client (900 100 251) i atendrem la teva petició.
Sí, pots sol·licitar-nos totes les mesures que necessitis perquè són compatibles i complementàries.
Sí, només podràs fraccionar una factura que es trobi acollida a les condicions indicades. Podràs sol·licitar un nou fraccionament sempre que l'anterior hagi estat abonat prèviament.
Segons l’import per fraccionar et proposarem diferents alternatives de nombre de quotes.
Sí. Si ens facilites la lectura del teu comptador de gas cada mes, t’asseguraràs que la teva factura de gas reflecteixi el teu consum real.
Tens múltiples opcions per facilitar-nos la lectura del teu comptador de gas, que enviarem a la teva distribuïdora:
- A través de l'Àrea Clients, on trobaràs fàcilment la gestió de Donar lectura de gas i també podràs activar els avisos per correu electrònic a fi de mantenir-te informat dels períodes apropiats per donar la lectura.
- Des de l’app de Naturgy, a més a més, podràs capturar una imatge del comptador i enviar la lectura escanejada.
- A través del telèfon gratuït 900 100 251, amb un missatge gravat. Has d'indicar “Lectura” com a motiu de la trucada i donar el número de referència que apareix a la teva factura de gas, el NIF/NIE/Passaport del titular del contracte i, finalment, els números que surten al comptador.
- Informant directament a la distribuïdora de gas de la teva zona.