Contractacions noves

Dl.-Dv., de 8 h a 22 h
Ds. de 9 h a 14 h
(Horari peninsular)

Consulta el nostre horari d'atenció a la contractació.

Dl.-Ds., de 8 h a 22 h
(Horari peninsular)

Truca'ns gratis. O deixa'ns el teu telèfon i et truquem.

El número introduït és incorrecte. Si us plau, torna-ho a intentar. Gràcies. Truca'm

Atenció al Client

Dl.-Ds., de 8 h a 22 h
(Horari peninsular)

Hola
Àrea clients

Facilitats per ajudar-te a pagar les factures de llum i gas

Què necessita el teu negoci?

Què necessita el teu negoci?

foto

Escull el dia de pagament de les factures

Escull el dia de pagament de les factures

Des de l’Àrea Clients pots triar el tram de dies del mes en què vols que et passem el càrrec de la factura.

1. Entra a l'Àrea Clients o registra-t'hi si encara no ho has fet.

2. Troba l’opció d’escollir el dia de pagament des de la secció Gestions o des de la secció de Factures.

3. Clica en la gestió Triar dia de pagament i selecciona el tram de dies del mes en què t’interessa que se't faci el càrrec en el compte bancari.

Àrea Clients
Has oblidat la contrasenya?
Format de NIF incorrecte. Revisa les indicacions abans de posar la contrasenya. L'usuari o la contrasenya no són correctes.
Introdueix el NIF sense punts ni guions. P. ex.: 02356126X Aquest camp és obligatori
Aquest camp és obligatori
Has oblidat la contrasenya?
No tens compte? Registra't
form-login-logged-greeting

Preguntes freqüents

Preguntes freqüents

L’objectiu és dividir la factura bimestral en dues factures mensuals de manera que cada mes rebis una factura pel consum de gas del mes anterior. 

A Naturgy creiem que fer pagaments mensuals pot resultar-te més còmode que pagar bimestralment, perquè l’import a pagar es reparteix en dues factures. 

El mes en què hàgim de facturar-te, però no disposem de la lectura de la distribuïdora, Naturgy calcularà el teu consum sobre la base de l’històric disponible que tinguem registrat. D’aquesta manera, rebràs una factura que estarà basada en la teva tendència de consums i serà el més fidel possible a la realitat.

No et preocupis, quan tinguem una lectura real de la distribuïdora, compensarem la possible desviació incorreguda per la lectura calculada (tant si la lectura calculada és major o menor que la lectura real).

Sí, per a això, necessitarem que ens indiquis tu mateix la lectura real del teu comptador de gas. Encara que recorda que aquesta lectura ha de ser acceptada prèviament per la teva Distribuïdora.

Per obtenir més detalls d’aquest procés, dirigeix-te a l’apartat “Lectura facilitada” dins d’aquesta mateixa pàgina web i desplega la pregunta Com puc facilitar la meva lectura de gas? 

A partir del mes de novembre, ens podràs sol·licitar que la facturació de gas sigui mensual.

Naturgy no et facturarà per mes natural, sinó que el cicle de facturació s’anirà adaptant a la informació que tu ens proporcions. És un procés que depèn de la distribuïdora també, t’expliquem:

En l'actualitat, com la teva comercialitzadora, disposem d'una data que està planificada per rebre la informació de la teva distribuïdora de gas. Aquesta informació és bimestral sempre.

 Si decideixes modificar la data de facturació i passar-te a la modalitat mensual, aquesta data predefinida amb anterioritat quedarà “bloquejada”, però a partir de llavors, rebrem la teva informació mensualment com has sol·licitat.

Quan aquest canvi s'hagi produït, i en absència de la informació proporcionada per la teva distribuïdora (això succeirà en mesos alterns, atès que la informació de lectura sempre es rep bimestralment) emetrem la teva factura sobre la base del teu consum de gas emprant per a això la lectura calculada, que estarà limitada al dia predefinit amb anterioritat. La informació sobre la lectura per part de la teva distribuïdora la rebrem més tard, per tant, et facturarem en la propera factura utilitzant aquesta dada i fins a la data que aquí s'indiqui.  

Per explicar-nos millor et posem un exemple:

Imagina’t que la data planificada que disposes en el teu contracte per rebre la lectura de la distribuïdora és el dia 15 del mes de desembre. El dia 26 de desembre decideixes canviar el teu model de facturació al mensual. Amb aquesta informació nova, la data per rebre aquesta informació seguirà fixada a dia 15 del mes corrent, tal com estava amb anterioritat, però en mesos alterns, no disposarem de la informació de lectura per part de la teva distribuïdora, ja que aquesta informació és rebuda bimestralment. En absència d’aquesta informació de lectura, la teva factura a dia 15 del mes següent serà sobre la base de la lectura calculada per Naturgy. 

El mes següent, amb data 15 de gener, ja haurem rebut aquesta informació, per tant, et facturarem utilitzant la lectura que ens proporcioni la teva distribuïdora.

T’ho expliquem amb més detall aquí.

Si, si vols tornar a facturació bimestral, podràs sol·licitar-ho en qualsevol moment i sense cap tipus de penalització. 

Sí, pots sol·licitar-nos en qualsevol moment una correcció de la lectura calculada per la companyia. Contacta’ns al telèfon gratuït d’Atenció al Client (900 100 251) i atendrem la teva petició. 

Sí, pots sol·licitar-nos totes les mesures que necessitis perquè són compatibles i complementàries.

Correcte, es manté.

Podràs sol·licitar el fraccionament sempre que la teva factura es trobi emesa pel banc, però no abonada encara, això és, en estat “Pendent de pagament”. 

Des de l’apartat “Factures” a la teva Àrea Clients podràs observar l’estat de les teves factures previ a fer la teva sol·licitud. 

Els requisits per poder fraccionar un import en quotes són els següents:

  1. El contracte ha d’estar domiciliat.
  2. No has de disposar de cap altre fraccionament actiu. 
  3. L’import de la factura ha de ser superior a 75 €
  4. La primera quota es cobrarà amb targeta

Sí, només podràs fraccionar una factura que es trobi acollida a les condicions indicades. Podràs sol·licitar un nou fraccionament sempre que l'anterior hagi estat abonat prèviament.

Segons l’import per fraccionar et proposarem diferents alternatives de nombre de quotes.

Sí, podem avisar-te per correu electrònic uns dies abans de la data en què necessitarem la teva lectura de gas perquè ens la puguis enviar a temps.

Per activar els avisos per correu electrònic entra a Àrea Client i accedeix a la secció “Donar lectura de gas”, o contacta’ns al telèfon d’Atenció al Client (900 100 251) i en la propera emissió de factura, t’avisarem.

Sí. Si ens facilites la lectura del teu comptador de gas cada mes, t’asseguraràs que la teva factura de gas reflecteixi el teu consum real.

Tens múltiples opcions per facilitar-nos la lectura del teu comptador de gas, que enviarem a la teva distribuïdora:

  1. A través de l'Àrea Clients, on trobaràs fàcilment la gestió de Donar lectura de gas i també podràs activar els avisos per correu electrònic a fi de mantenir-te informat dels períodes apropiats per donar la lectura.
  2. Des de l’app de Naturgy, a més a més, podràs capturar una imatge del comptador i enviar la lectura escanejada.
  3. A través del telèfon gratuït 900 100 251, amb un missatge gravat. Has d'indicar “Lectura” com a motiu de la trucada i donar el número de referència que apareix a la teva factura de gas, el NIF/NIE/Passaport del titular del contracte i, finalment, els números que surten al comptador.
  4. Informant directament a la distribuïdora de gas de la teva zona.