POLÍTICA DE PRIVACITAT DE NATURGY CLIENTS, S.A.U.
POLÍTICA DE PRIVACITAT DE NATURGY CLIENTS, S.A.U.
I. RESPONSABLE DEL TRACTAMENT
Naturgy Clients, S.A.U. (d’ara endavant Naturgy), amb domicili a Av. América, 38, 28028, Madrid, i amb N.I.F. A-67760876, és l’entitat responsable del tractament de les seves dades personals.
II. FINALITAT DEL TRACTAMENT, BASE LEGAL, DESTINATARIS I TERMINI DE CONSERVACIÓ
En el quadre que s’adjunta a continuació, trobarà la informació següent per a cadascun dels tractaments de dades realitzats per Naturgy:
· Finalitat del tractament: motiu pel qual Naturgy tracta les seves dades personals.
· Base jurídica: base legal que permet el tractament de les seves dades personals per part de Naturgy per a cadascuna de les finalitats descrites. Quan la base sigui el seu consentiment, significa que les seves dades només seran tractades amb aquesta finalitat quan vostè hagi manifestat prèviament, mitjançant una declaració o una acció afirmativa clara, la seva conformitat amb aquest tractament; en aquest cas, vostè tindrà dret a revocar el seu consentiment en qualsevol moment, sense efecte retroactiu, si així ho desitja. Quan la base sigui l’interès legítim, Naturgy haurà realitzat un judici de ponderació entre l’interès legítim perseguit per Naturgy i els seus interessos o els seus drets i llibertats fonamentals, concloent que el primer preval sobre els segons. Vostè pot sol·licitar més informació sobre aquest judici de ponderació adreçant-se al Delegat de Protecció de Dades pels canals indicats a aquesta Política de Privacitat. Així mateix, li recordem que vostè té dret a oposar-se a qualsevol tractament de les seves dades personals basat en l’interès legítim, i pot exercir aquest dret mitjançant els canals indicats en aquesta Política de Privacitat.
· Destinataris: aquells tercers als quals, si escau, es podrien comunicar les seves dades personals i el motiu d’aquesta comunicació. Amb caràcter general, per a qualsevol de les finalitats que es descriuran en aquest Apartat II, Naturgy haurà de comunicar les seves dades personals als tercers als quals per mandat legal estigui obligada a entregar-les. D’altra banda, també podran tenir accés a les seves dades personals alguns proveïdors i prestadors de serveis contractats per Naturgy perquè, en qualitat d’encarregats del tractament, assisteixin en la consecució de la finalitat del tractament corresponent. Aquests proveïdors actuaran sotmesos a un contracte d’encàrrec del tractament, garantint el compliment legal en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
· Termini de conservació: període durant el qual Naturgy tractarà les seves dades personals. No obstant això, d’acord amb la legislació aplicable, les seves dades podran romandre bloquejades posteriorment per posar-les a disposició de jutges i tribunals, del Ministeri Fiscal o de les Administracions Públiques competents, per a l’exigència de possibles responsabilitats derivades del tractament i únicament durant el termini de prescripció d’aquestes.
RESPECTE DE PERSONES DE CONTACTE I REPRESENTANTS LEGALS D’ENTITATS, AIXÍ COM D’EMPRENEDORS INDIVIDUALS I PROFESSIONALS LIBERALS, O BÉ REPRESENTANTS DE COMUNITATS DE PROPIETARIS
En ocasions, Naturgy pot mantenir una relació professional amb la persona jurídica en la qual vostè presta els seus serveis, amb la comunitat de propietaris que vostè representa, o bé amb vostè mateix si és empresari individual o professional liberal. En aquests casos, pot ocórrer que Naturgy disposi de les seves dades de contacte i, en ocasions, de les relatives a la funció o el lloc exercit per vostè (en el seu conjunt, les Dades de Contacte Professional). Aquestes dades podran ser tractades per Naturgy amb les finalitats descrites a continuació:
FINALITAT DEL TRACTAMENT | BASE JURÍDICA | DESTINATARIS | TERMINI DE CONSERVACIÓ | OBSERVACIONS |
Mantenir una relació professional amb (segons correspongui): (i) La persona jurídica en què vostè presta els seus serveis (ii) Vostè, en la seva qualitat d’empresari individual o professional liberal.
| L’interès legítim de Naturgy, de conformitat amb l’article 19 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD). | Podran tenir accés a les seves dades personals els prestadors de serveis i proveïdors de Naturgy, en qualitat d’encarregats del tractament, amb els quals hàgim subscrit els corresponents contractes per poder complir la finalitat abans indicada. | Naturgy conservarà i tractarà les seves Dades de Contacte Professional amb aquesta finalitat fins que vostè en sol·liciti la supressió o exerceixi el seu dret d’oposició. Posteriorment, podria ser aplicable l’obligació de bloqueig imposada per la legislació. | Les seves Dades de Contacte Professional poden haver estat obtingudes: (i) Amb motiu de la celebració o execució d’un contracte o d’una relació professional entre Naturgy i la persona jurídica en què vostè presta els seus serveis, o bé amb vostè mateix en la seva qualitat d’empresari individual o professional liberal. (ii) A través de tercers, pertanyents al sector públic o privat, o bé a través d’informació pública o de fonts d’accés públic. (iii) Mitjançant networking o reunions professionals amb membres de Naturgy. (iv) O bé facilitades a Naturgy per vostè mateix o per l’entitat o organisme en què presta els seus serveis o per aquella altra entitat o organisme superior del qual depèn. El tractament de les seves Dades de Contacte Professional té per objecte gestionar adequadament qualsevol relació de Naturgy amb la persona jurídica en què vostè presta els seus serveis, o bé amb vostè en la seva qualitat d’empresari individual o professional liberal, però les seves dades no seran tractades per gestionar una relació amb vostè com a persona física. |
Mantenir una relació professional amb la Comunitat de Propietaris a la qual vostè representa. | L’interès legítim de Naturgy d’oferir els seus serveis, mantenir i gestionar qualsevol relació comercial amb una Comunitat de Propietaris, sent la interlocució amb aquesta només possible mitjançant la persona del President d’aquesta Comunitat o de la persona que ostenti la seva representació legal. Naturgy considera que les persones interessades que ostenten la representació de la Comunitat de Propietaris tenen una expectativa raonable de ser contactades per als fins indicats. | Podran tenir accés a les seves dades personals els prestadors de serveis i proveïdors de Naturgy, en qualitat d’encarregats del tractament, amb els quals hàgim subscrit els corresponents contractes per poder complir la finalitat abans indicada. | Naturgy únicament conservarà i tractarà les seves dades amb aquesta finalitat fins que vostè en sol·liciti la supressió o exerceixi el seu dret d’oposició. Posteriorment, podria ser aplicable l’obligació de bloqueig imposada per la legislació. | Les seves Dades de Contacte Professional poden haver estat obtingudes: (i) Per haver estat facilitades a Naturgy per vostè mateix o per la Comunitat de Propietaris que representa. (ii) A través de tercers, pertanyents al sector públic o privat, o bé a través d’informació pública o de fonts d’accés públic. (iii) Mitjançant networking o reunions professionals amb membres de Naturgy. El tractament de les seves Dades de Contacte Professional té per objecte gestionar adequadament qualsevol relació de Naturgy amb la Comunitat de Propietaris que vostè representa, però les seves dades no seran tractades per gestionar una relació amb vostè com a persona física.
|
En el cas que vostè sigui un empresari individual o professional liberal i estigui sol·licitant la contractació d’un producte o servei, consultar informació sobre la seva solvència patrimonial i d’incompliment d’obligacions dineràries, financeres o de crèdit, mitjançant el sistema d’informació creditícia ASNEF, gestionat per la mercantil EQUIFAX IBERIA, S.L., o qualsevol altre que li serà informat oportunament, així com consultar informació sobre l’existència de deutes amb la pròpia Naturgy. Aquestes consultes donaran lloc a l’adopció d’una decisió automatitzada sobre l’aprovació o denegació de la seva sol·licitud de contractació. | La consulta i tractament de la informació obtinguda dels sistemes d’informació creditícia es realitza sobre la base de l’interès legítim de Naturgy en garantir la viabilitat econòmica de la contractació sol·licitada per vostè, i d’acord amb el previst a l’art. 20.1.e) de la Llei Orgànica 3/2018, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD). L’adopció d’una decisió automatitzada es realitza per ser necessària per a la celebració del contracte amb vostè, de conformitat amb el disposat a l’art. 22.2.a) del Reglament (UE) 2016/679 (RGPD).
| Podran tenir accés a les seves dades personals els prestadors de serveis i proveïdors de Naturgy, en qualitat d’encarregats del tractament, amb els quals hàgim subscrit els corresponents contractes per poder complir la finalitat abans indicada. | Les dades obtingudes de les consultes realitzades a sistemes d’informació creditícia es conservaran fins que finalitzi el procés de contractació. Posteriorment, podria ser aplicable l’obligació de bloqueig imposada per la legislació. | Un sistema informàtic realitza les consultes indicades i, quan obté informació relativa a l’incompliment per part seva d’obligacions dineràries, financeres o de crèdit per un import superior a una xifra determinada, el sistema, de forma automàtica i sense intervenció humana, rebutja la seva sol·licitud de contractació del producte o servei de Naturgy. No obstant això, si vostè ho desitja, té dret a obtenir intervenció humana en el procés d’adopció d’aquesta decisió, a expressar el seu punt de vista i a impugnar la decisió, per a la qual cosa haurà d’adreçar-se a clientesarco@naturgy.com |
Gestionar els impagaments i el cobrament de deutes (en el cas que es produeixi algun impagament per part seva en la seva condició d’empresari individual o professional liberal). | L’interès legítim de Naturgy en cercar vies per garantir que es respectin els seus drets contractuals i així fer efectiu el cobrament dels imports que li són deguts. Considerem que qualsevol client té una expectativa raonable que li siguin reclamats aquells imports que adeudi a Naturgy pels productes o serveis contractats. L’interès legítim de Naturgy, de conformitat amb l’article 20 de la Llei Orgànica 3/2018, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD). | Les dades relatives a l’incompliment de les seves obligacions dineràries podran ser comunicades al sistema d’informació creditícia ASNEF, gestionat per la mercantil EQUIFAX IBERIA, S.L., o a qualsevol altre que li serà informat oportunament. Això es realitzarà segons el previst a l’article 20 de la Llei Orgànica 3/2018. Així mateix, podran tenir accés a les seves dades personals els prestadors de serveis i proveïdors de Naturgy, en qualitat d’encarregats del tractament, amb els quals hàgim subscrit els corresponents contractes per poder complir la finalitat abans indicada. | Naturgy conservarà i tractarà les seves dades amb aquesta finalitat mentre siguin necessàries per a la finalitat descrita. En cas d’impagament, Naturgy únicament comunicarà les dades per al seu manteniment en el sistema d’informació creditícia mentre persisteixi l’incompliment, amb un límit màxim de cinc anys des de la data de venciment de l’obligació dinerària. Posteriorment, podria ser aplicable l’obligació de bloqueig imposada per la legislació. | Pel que fa a la comunicació de dades a sistemes d’informació creditícia, se li informa que, de conformitat amb l’article 20 de la LOPDGDD i l’article 26 del Reglament (UE) 2016/679 (RGPD), Naturgy i l’entitat que gestiona el sistema d’informació creditícia han subscrit un acord com a corresponsables del tractament. Els aspectes essencials d’aquest acord estan a la seva disposició; només ha de sol·licitar informació al Delegat de Protecció de Dades pels canals indicats en aquesta Política de Privacitat.
|
Gestionar les sol·licituds presentades per vostè per a l’exercici dels seus drets individuals en matèria de protecció de dades de caràcter personal. | El compliment de l’obligació legal imposada al responsable del tractament pel Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i per la Llei Orgànica 3/2018, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD). | Podran tenir accés a les seves dades personals els prestadors de serveis i proveïdors de Naturgy, en qualitat d’encarregats del tractament, amb els quals hàgim subscrit els corresponents contractes per poder complir la finalitat abans indicada. | Naturgy conservarà i tractarà les seves dades amb aquesta finalitat mentre siguin necessàries per a la finalitat descrita. Posteriorment, podria ser aplicable l’obligació de bloqueig imposada per la legislació. |
|
III. TRANSFERÈNCIES INTERNACIONALS DE DADES.
Naturgy no preveu la realització de transferències internacionals en el curs del tractament de les seves dades personals per a les finalitats indicades.
Si per al tractament de les seves dades amb les finalitats indicades aquestes haguessin de ser transferides fora de l’Espai Econòmic Europeu (“EEE”), aquestes transferències es realitzarien sobre la base de la signatura amb les companyies localitzades fora de l’EEE de clàusules tipus de protecció de dades adoptades per la Comissió Europea per a transferències internacionals, o bé sobre la base de l’adopció d’alguna de les altres garanties adequades previstes per la normativa aplicable.
IV. DELEGAT DE PROTECCIÓ DE DADES
Naturgy ha designat un Delegat de Protecció de Dades, les dades de contacte del qual són les següents:
- Adreça postal: Av. América, 38, C.P. 28028, Madrid
- Correu electrònic: dpd-dpo@naturgy.com
V. DRETS SOBRE LES SEVES DADES PERSONALS
Els drets que legalment li assisteixen i que podrà exercir, quan procedeixi, són els següents:
DRET | CONTINGUT |
Accés | Podrà consultar les dades personals que estan sent objecte de tractament per Naturgy. |
Rectificació | Podrà modificar les seves dades personals quan siguin inexactes o incompletes. |
Supressió | Podrà sol·licitar la supressió de les seves dades personals. |
Oposició | Podrà sol·licitar que no es tractin les seves dades personals sobre la base de l’interès legítim. Així mateix, podrà oposar-se al tractament de les seves dades personals amb finalitats de màrqueting directe, inclosa l’elaboració de perfils en la mesura que estigui relacionada amb aquest màrqueting directe. |
Limitació del tractament | Podrà sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades: - Mentre es comprova la impugnació de l’exactitud de les seves dades. - Quan el tractament sigui il·lícit, però vostè s’oposi a la supressió de les seves dades i sol·liciti la limitació del seu ús. - Quan Naturgy ja no necessiti tractar les seves dades, però vostè les necessiti per a l’exercici o la defensa de reclamacions. - Quan vostè s’hagi oposat al tractament de les seves dades per al compliment d’una missió d’interès públic o per a la satisfacció d’un interès legítim, mentre es verifica si els motius legítims del tractament prevalen sobre els seus. |
No Decisions Automatitzades | Podrà sol·licitar no ser objecte de decisions basades únicament en el tractament automatitzat de les seves dades. |
Retirar consentiment | Podrà retirar en qualsevol moment, sense efecte retroactiu, el consentiment que hagi prestat prèviament per autoritzar el tractament de les seves dades per a una finalitat determinada. |
Portabilitat | Podrà rebre, en format electrònic, les dades personals que ens hagi facilitat, així com transmetre-les a una altra entitat. |
Podrà exercir els drets esmentats a través dels canals següents:
- Correu electrònic: arconaturgyclientes@naturgy.com
- Adreça postal: A l’atenció de Drets LOPD Client, Plaça del Gas nº 1, 08003 Barcelona.
En la seva comunicació, haurà de constar la referència “Sol·licitud Protecció de Dades–Exercici de drets”. Com que es tracta de drets individuals, Naturgy ha de verificar que realment són exercits per la persona interessada o una persona autoritzada. Per això, si Naturgy té dubtes sobre la seva identitat, podrà sol·licitar-li informació addicional per confirmar-la, com ara una còpia del seu DNI, NIE, passaport o document equivalent que l’identifiqui. Vostè també podrà utilitzar la seva signatura electrònica en lloc del DNI. En el cas que els seus drets siguin exercits per una persona autoritzada, s’haurà d’aportar documentació que acrediti aquesta autorització.
Naturgy facilitarà la informació sol·licitada en el termini màxim d’un mes des de la recepció de la sol·licitud. Aquest termini podrà prorrogar-se dos mesos més si fos necessari, tenint en compte la complexitat i el nombre de sol·licituds.
Si considera que les seves dades personals no han estat tractades adequadament, pot contactar amb el Delegat de Protecció de Dades a través dels canals abans indicats.
En qualsevol cas, l’informem que, si considera que en el tractament de les seves dades personals s’ha comès una infracció de la normativa aplicable en matèria de protecció de dades, també té dret a presentar una reclamació davant l’Autoritat de Control competent (p. ex. Agència Espanyola de Protecció de Dades - www.aepd.es).
Abril 2022