Contractacions noves

Dl.-Dv., de 8 h a 22 h
Ds. de 9 h a 14 h
(Horari peninsular)

Consulta el nostre horari d'atenció a la contractació.

Dl.-Ds., de 8 h a 22 h
(Horari peninsular)

Truca'ns gratis. O deixa'ns el teu telèfon i et truquem.

El número introduït és incorrecte. Si us plau, torna-ho a intentar. Gràcies. Truca'm

Atenció al Client

Dl.-Ds., de 8 h a 22 h
(Horari peninsular)

Hola
Àrea clients
Image

Donar d'alta la llum

Donar d'alta la llum

Ens ocupem de tot el que cal per donar d’alta l’electricitat de casa teva.

Què necessites fer?

Què necessites fer?

Disposes d’instal·lació?

Disposes d’instal·lació?

Coneix els passos en l’alta de llum

Coneix els passos en l’alta de llum

1. Sol·licitud d'alta i construcció de la instal·lació

Si no tens la instal·lació de llum al teu habitatge, el promotor o l’instal·lador autoritzat haurà de sol·licitar una alta de llum a la distribuïdora elèctrica per poder dur a terme l’obra de l’edifici, que inclourà la construcció de les instal·lacions elèctriques individuals de cada habitatge, i també el comptador telemesurat.

Et facilitem el llistat de distribuïdores per si t’interessa contactar amb la teva. Baixa-te’l aquí.

2. Obtenció del CUPS i CIE

La distribuïdora informarà l’instal·lador del CUPS de l’habitatge.

L’instal·lador facilitarà aquesta dada (CUPS) al client, juntament amb el CIE de l’habitatge.

3. Selecció i contractació de tarifa

Et comentem quina documentació has de tenir a mà per contractar aquí .

Com que no disposes d’un historial de consum no podràs contractar la Tarifa Plana Zen. Contracta la Tarifa por Uso Luz o Tarifa Nit.

Durant el procés de contractació podràs escollir un servei de manteniment de llum.

4. Col·locació del comptador

Quan hagis contractat, tornarem a contactar amb la teva distribuïdora per comunicar-li la contractació del subministrament.

5. Inici del subministrament de la llum

La distribuïdora obrirà el subministrament i el contracte quedarà actiu amb Naturgy. El termini estimat per a l’activació del contracte és de 10 dies.

Preguntes freqüents

Preguntes freqüents

Una “alta de llum” sempre refereix a una nova instal·lació de llum, ja sigui al teu habitatge/local individual o a tota una comunitat de veïns.

Per iniciar l'alta has de contactar amb la distribuïdora de llum de la teva zona, que és la responsable de la xarxa elèctrica i t'indicarà els passos a realitzar per a la instal·lació, que serà més o menys fàcil depenent de la teva situació. La distribuïdora t’orientarà sobre empreses instal·ladores que poden ajudar-te.

Quan tinguis la instal·lació realitzada i disponible per contractar el subministrament de llum amb una comercialitzadora elèctrica, et donaran el codi CUPS, que és el codi únic de la teva instal·lació i dada necessària per contractar, juntament amb el CIE, que és un certificat que indica les característiques de la teva instal·lació i que inclou, per exemple, la potència elèctrica màxima que suporta la teva instal·lació.

Les distribuïdores elèctriques s’encarreguen de fer arribar l’electricitat a una zona determinada i són propietàries i responsables de la xarxa elèctrica. Per aquest motiu, cada distribuïdora opera en una zona determinada de la geografia espanyola, i en funció d’on estigui el teu habitatge la teva distribuïdora de llum pot ser una o altra.

Pots consultar el llistat de distribuïdora depenent la teva zona aquí.

Tramitar la teva alta no és gratuït, el preu per donar d’alta la llum té uns costos regulats que han de pagar els clients que vulguin contractar.  Es coneixen comunament com el cost per drets d'enganxament o drets de connexió de servei, i suposa el cost d'una sèrie d'accions, dutes a terme per l'empresa distribuïdora, per donar d'alta un subministrament energètic o per ampliar-ne un d'existent. No sempre cal pagar tots els drets de connexió de servei ja que dependrà de les particularitats de cada cas. T’expliquem els diferents drets de connexió de servei:

  • Drets d'accés: Són els drets que donen accés a la xarxa de transport elèctrica, per fer arribar la llum a l’habitatge. L'import d'aquests tràmits està regulats i establerts pel Govern. L'abonament d'aquest es realitza a la factura de la llum de la teva companyia comercialitzadora.
  • Drets d'extensió: Es refereix al cost de manteniment de la infraestructura elèctrica, i dependrà si es tracta d'una nova alta de subministrament per primera vegada, o de si es tracta d'una alta d'un contracte que porta més de 3 anys de baixa. La quantia d'aquests costos també està regulada.
  • Drets de verificació: Si disposes d'un projecte i certificat d'obra, o si s'ha presentat un butlletí d'instal·lador autoritzat, no necessitaràs aquest dret de verificació. Només en cas que no disposis d'aquesta documentació, la teva distribuïdora realitzarà una valoració i comprovació del correcte funcionament, les mesures de seguretat necessàries en la teva instal·lació elèctrica, i si aquesta obeeix a tots els reglaments i requisits tècnics. En aquest cas tindràs el cost de verificació.
  • Drets de connexió: És el dret per poder connectar la xarxa exterior de subministrament d’energia amb la instal·lació interior al propi domicili. També és un cost regulat.

Els costos que t’apliquin la distribuïdora els cobraran a través de la factura de llum, perquè els farà arribar a la teva comercialitzadora.

Per donar d’alta la llum amb Naturgy, necessitaràs tenir la següent documentació:

  • NIF/CIF/NIE del titular del contracte
  • Dades bancàries per a la domiciliació dels rebuts
  • Adreça de subministrament
  • Codi CUPS (Codi únic del punt de subministrament)
  • CIE (Certificat d’instal·lació elèctrica)

Contractar la llum amb Naturgy té molts avantatges des de:

  • Tranquil·litat en triar la tarifa que més s’adapti a les teves necessitats.
  • Preus estables durant 12 mesos.
  • Sense permanències, ni condicions.
  • Serveis per a la teva llar en menys de 3 hores a casa teva, les 24 hores i els 365 dies.

Depèn de cada situació, però un cop tens el CUPS i CIE, en 10 dies podries tenir la contractació del subministrament realitzada amb Naturgy.