Política de reclamacions

Política de reclamacions

A continuació t'expliquem totes les opcions que tens per a presentar una reclamació.

Què puc fer per a realitzar una reclamació?

Què puc fer per a realitzar una reclamació?

 

Obre'ns una reclamació, pel canal que prefereixis:

Área Clientes

Formulari

Altres canals

Una reclamació en 3 senzills passos

Una reclamació en 3 senzills passos

  1. Realitza la reclamació

    Tria el canal que prefereixis per a realitzar la reclamació.

  2. Rebràs un codi de reclamació a través del correu

    Et permetrà consultar l'estat de la teva reclamació.

  3. Et donem resposta

    Rebràs resposta en un termini de 30 dies.

Què puc fer si la resposta a la meva reclamació no em sembla correcta?

Què puc fer si la resposta a la meva reclamació no em sembla correcta?

Naturgy està adherida al Sistema Arbitral de Consum, un servei públic voluntari i gratuït per a resoldre conflictes entre consumidors i empreses sense haver d'acudir als tribunals ordinaris.

Si no estàs d'acord amb la solució a la teva reclamació pots presentar una sol·licitud d'arbitratge davant la Junta Arbitral de la teva Comunitat Autònoma o a través d'una Associació de Consumidors.

Naturgy està adherida al Sistema Arbitral de Consum, un servei públic, voluntari i gratuït per resoldre conflictes entre consumidors i empreses sense haver d’acudir als tribunals ordinaris.

Si no estàs d’acord amb la solució donada a la teva reclamació, pots presentar una sol·licitud d’arbitratge al registre de la Junta Arbitral competent o a qualsevol dels llocs als quals es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre (com qualsevol sol·licitud adreçada a l’Administració: registres administratius, oficines de Correus, etc.).

Les Juntes Arbitrals de Consum són òrgans administratius que gestionen l’arbitratge institucional de consum en l’àmbit territorial propi de l’administració pública a la qual estan adscrites, facilitant una solució als conflictes de consum entre consumidors i empreses.
És necessari que el client hagi presentat prèviament una reclamació a la companyia.
L’adhesió de Naturgy al Sistema Arbitral de Consum opta prioritàriament per un arbitratge que es decideixi en dret.

Quan no estiguis d’acord amb la solució a la teva reclamació o no hagis rebut resposta en un termini d’un mes des de la seva presentació.

Les reclamacions que poden presentar-se al Sistema Arbitral de Consum són les relatives a tota l’activitat que desenvolupa la companyia comercialitzadora.

Si la reclamació compleix els requisits per poder acudir al Sistema Arbitral de Consum, es pot presentar una sol·licitud d’arbitratge en qualsevol de les Juntes Arbitrals que formen part del Sistema Arbitral de Consum.
La competència territorial es determina segons l’article 7 del Reial decret 713/2024, de 23 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament que regula el Sistema Arbitral de Consum.

El procés arbitral inclou una fase prèvia de mediació directa entre el client i l’empresa, amb l’objectiu d’arribar a un acord que resolgui la reclamació sense la intervenció dels àrbitres.
Si s’arriba a un acord previ, aquest es recull en un laude conciliatori.
Si en la mediació no s’arriba a cap acord, s’inicia el procediment arbitral, en el qual les parts han de presentar tota la documentació, respostes, al·legacions i proves disponibles.
L’arbitratge es resol amb un laude arbitral, d’obligat compliment, que té la mateixa validesa que una sentència judicial.

Com a alternativa a la Junta Arbitral de Consum, pots acudir a un organisme de consum o associació de consumidors per presentar la teva reclamació.
Serà aquesta entitat la que contacti amb Naturgy per reclamar en nom teu.
Els passos a seguir seran els que t’indiqui la pròpia organització.

Llistat de juntes arbitrals accessible al següent enllaç:
Juntas Arbitrales | Ministerio de Derechos Sociales, Consumo y Agenda 2030