Dl.-Dv., de 8 h a 22 h
Ds. de 9 h a 14 h
(Horari peninsular)
Consulta el nostre horari d'atenció a la contractació.
Dl.-Ds., de 8 h a 22 h
(Horari peninsular)
Hem rebut el teu formulari.
Dl.-Ds., de 8 h a 22 h
(Horari peninsular)
Àrea clients
Ups, contrasenya caducada!
La teva contrasenya necessita ser renovada per continuar accedint a la teva Àrea Clients
Actualitzar contrasenyaNo tens compte?
Registra'tSi vols accedir a l'aplicació de gestories i administració de finques, accedeix aquí.
Preguntes i gestions freqüents
Preguntes i gestions freqüents
Els dubtes més comuns dels nostres clients
Obrir listat FAQs
Factures
Entenc la meva factura
Accés a les meves factures
Factura Online
Lectures
Consums
Pagaments
Contractes
Contractacions recents
Accés a contractes
Dades del contracte
Canvi de titular
Potència elèctrica
Baixa d’energia o serveis
Productes complementaris
Autoconsum i bateria virtual
Assistència tècnica
Targeta Naturgy
Llars gran consum
Alta nous subministraments
Alta de Llum
Área Clientes para gestorías administradores
Àrea Clients
Informació útil
Consells de seguretat
Fitxes de dades de seguretat
Inspecció periòdica
Mesures d’estalvi
Política de reclamacions
Assistent virtual chatbot pepe
Per què varia l’import de la meva factura?
A continuació, et presentem motius pels quals la teva factura pot tenir canvis:
- Actualització dels preus de l’energia
Anualment revisem els preus de les nostres tarifes i serveis. Abans d’aplicar-te els nous preus t’avisarem amb un missatge a la factura.
A més a més, el Govern inclou conceptes regulats en les tarifes, tant en el consum com en el terme fix, i pot decidir canviar-los en qualsevol moment, tant a l’alça com a la baixa.
- Un concepte extraordinari
Revisa si s’ha inclòs algun concepte “nou” a la teva factura de manera puntual, com ara:
- Inspecció obligatòria de les instal·lacions: cada 5 anys, la distribuïdora de gas de la teva zona és responsable de la inspecció periòdica de les instal·lacions de gas , i cobra els costos que corresponguin a través de la factura.
- Quotes d’un pagament ajornat: el cobrament d’algun termini ajornat pot fer incrementar la teva factura de manera puntual.
- Cobrament d’una visita de la distribuïdora: com, per exemple, com a resultat del canvi o la reobertura de comptador, la instal·lació de l’interruptor de control de potència (ICP), etcètera.
- Canvis al teu contracte
Si has canviat la tarifa que tens contractada o la potència elèctrica, és possible que en la factura següent ja vegis reflectit aquest canvi en l’import.
- Tipus de lectura amb què t’hem facturat
El primer que cal validar és el tipus de lectura, que podràs veure a l’apartat Les teves últimes lectures i consum de la teva factura . La lectura anomenada “real” recull el consum exacte que indica el teu comptador, tant en llum com en gas.
En llum, la lectura és real en pràcticament tots els casos perquè els comptadors es poden llegir a distància. D’aquesta manera, les empreses distribuïdores, que són les encarregades de prendre les lectures, poden accedir a aquesta dada fàcilment. Aquesta dada ens l’envien a nosaltres, que l’utilitzem per facturar.
En gas, tanmateix, això no és tan fàcil, perquè els comptadors no es poden llegir a distància, així que ens trobem amb altres possibles tipus de lectura. És possible que la teva factura indiqui lectura “facilitada”, lectura “estimada” o "calculada" .
- Període de facturació
Si la teva factura recull un període més llarg de l’habitual, és possible que augmenti el seu import, ja que s’han facturat més dies de consum.
Recorda que cada energia té el seu període de facturació, i que aquest està indicat a la teva factura sota del nom del producte.
- Facturació conjunta de gas i de llum
Si tens les dues energies contractades amb nosaltres, comprova si la teva factura recull les dues o només una.
Si en el teu cas et facturem la llum i el gas junts, de vegades pot passar que no puguem fer-ho si la dada que ens envia la teva distribuïdora de llum i la dada remesa per la teva distribuïdora de gas per facturar estan massa distanciades en el temps. En aquest cas, t’enviaríem ocasionalment factures per separat. Això farà que l’import de la factura variï respecte de la seva quantitat habitual.
- Un servei nou
Recorda que, si has contractat fa poc algun servei amb Naturgy, te’l cobrarem en quotes a la teva factura d’energia per facilitar-te’n el pagament. Això comportarà un concepte més a la factura que n’incrementarà l’import.
- Nous hàbits de consum
Per descomptat, modificar els hàbits de consum, que hi hagi més persones fent ús de l’energia o canviar equips de clima o electrodomèstics, també poden causar variacions a la factura.
Si vols més informació sobre les teves factures entra a l’Àrea Clients o a l’app de Naturgy Clientes.
T'ha semblat útil aquesta informació?
Gràcies per la teva resposta!