Dl.-Dv., de 8 h a 22 h
Ds. de 9 h a 14 h
(Horari peninsular)
Consulta el nostre horari d'atenció a la contractació.
Dl.-Ds., de 8 h a 22 h
(Horari peninsular)
Hem rebut el teu formulari.
Dl.-Ds., de 8 h a 22 h
(Horari peninsular)
Àrea clients
Ups, contrasenya caducada!
La teva contrasenya necessita ser renovada per continuar accedint a la teva Àrea Clients
Actualitzar contrasenyaNo tens compte?
RegístrateSi dispones de contratos en Comercializadora Regulada Gas & Power accede desde aquí
https://areaclientes.comercializadoraregulada.es
Preguntes i gestions freqüents
Preguntes i gestions freqüents
Els dubtes més comuns dels nostres clients
Obrir listat FAQs
Factures
Entenc la meva factura
Accés a les meves factures
Factura Online
Lectures
Consums
Pagaments
Contractes
Contractacions recents
Accés a contractes
Dades del contracte
Canvi de titular
Potència elèctrica
Baixa d’energia o serveis
Productes complementaris
Autoconsum i bateria virtual
Assistència tècnica
Targeta Naturgy
Llars gran consum
Alta nous subministraments
Alta de Llum
Área Clientes para gestorías administradores
Àrea Clients
Informació útil
Consells de seguretat
Fitxes de dades de seguretat
Inspecció periòdica
Mesures d’estalvi
Política de reclamacions
Assistent virtual chatbot pepe
Què són les lectures estimades i com evitar-les?
T’ho explico de seguida! Tant en llum com en gas les distribuïdores són responsables de llegir el teu comptador i enviar-nos la dada per poder-te facturar.
De vegades, si no poden fer aquesta lectura, les distribuïdores l’estimen sobre la base de les seves dades històriques i algun altre ajust.
En llum és poc probable que estimin perquè els comptadors són digitals i els llegeixen a distància, però pots tenir una lectura estimada si el teu comptador encara no és digital o si, puntualment, hi ha hagut un problema en la tramesa digital de les dades.
No obstant això, en gas els comptadors encara no són digitals i és el lector de la distribuïdora qui passa per la teva adreça a recollir la lectura. Estimaran, sobretot, si el teu comptador està dins del teu habitatge/local i el lector no hi ha pogut accedir o si tu n’has facilitat una lectura, però no ha entrat en termini o no ha superat els criteris de coherència de la teva distribuïdora.
Què faig si la meva factura té una lectura estimada?
En llum, la distribuïdora per llei no accepta reclamacions amb menys de 3 lectures estimades, ja que poden ser errors puntuals en la comunicació, que es regularitzaran en el cicle de facturació següent. Si fos el teu cas, tens l’opció de donar-nos la lectura. Consulta a les preguntes relacionades com es pot donar la lectura de llum.
- En gas, per evitar lectures estimades tens l'opció que de facilitar-nos directament la lectura del teu comptador dins del termini correcte. A més, si el teu contracte ho permet, podràs activar un avís per correu electrònic que et recordarà quan has de donar la lectura. Consulta a les preguntes relacionades com i quan es pot donar la lectura.
Si ja has llegit el text anterior, incloses les preguntes relacionades, i vols reclamar una lectura de llum o de gas, accedeix aquí i emplena el formulari indicant Lectura com a motiu i adjunta-hi, si pots, una foto/s del teu comptador.
T'ha semblat útil aquesta informació?
Gràcies per la teva resposta!