1615657565290
1615657443811
null
Obrir listat FAQs
Factures
Contractes
Productes complementaris
Alta nous subministraments
Àrea Clients
Informació Útil
Urgències
Atrás
Entenc la meva factura
Accés a les meves factures
Factura Online
Lecturas
Consums
Pagaments
Atrás
Contractacions recents
Accés a contractes
Dades del contracte
Canvi de titular
Potència elèctrica
Baixa d’energia o serveis
Baixa per fi de subministrament
Atrás
Autoconsum i bateria virtual
Assistència tècnica
Atrás
Atrás
Atrás
Alta de llum
Alta de gas
Atrás
Atrás
La teva Àrea Clients
Atrás
Consells de seguretat
Fitxes de dades de seguretat
Inspecció periòdica
Mesures d'estalvi
Política de reclamacions
Assistent virtual: chatbot Pepe
Atrás
Urgències de llum o gas
Atrás
Atrás
Atrás
Atrás
Atrás
Atrás
Els dubtes més comuns dels nostres clients
GNF
Obrir listat FAQs
Factures
Entenc la meva factura
Accés a les meves factures
Com puc consultar les meves factures?
Com descarrego la factura online, amb o sense signatura digital?
Puc sol·licitar el duplicat d’una factura?
Si ja no soc client, com puc consultar les meves factures?
Com faig una consulta o reclamació sobre la meva factura?
Què faig si tinc més preguntes? Usa el chatbot Pepe
Factura Online
Lecturas
Què són les lectures estimades i com evitar-les?
En quines situacions he de donar la lectura de gas?
En quin moment he de donar la lectura del gas?
Com donar la lectura de la llum?
Com puc facilitar la lectura del gas?
Poden avisar-me de la lectura de gas?
Com puc consultar l’historial de lectures?
Què faig si tinc més preguntes? Usa el chatbot Pepe
Consums
Pagaments
Quines facilitats tinc per pagar les meves factures?
Com puc consultar i pagar les meves factures pendents de pagament?
Com aconsegueixo un certificat de pagaments?
He rebut un document amb codi de barres. Com el puc pagar?
Com puc canviar la data de pagament de les meves factures?
Puc pagar les factures pendents amb criptomonedes?
Què faig si tinc més preguntes? Usa el chatbot Pepe
Contractes
Contractacions recents
Accés a contractes
Dades del contracte
Canvi de titular
Potència elèctrica
Què he de saber sobre la potència?
Com consulto la potència contractada?
Necessito el butlletí o CIE per a canviar la potència?
Quant costa canviar de potència?
Quant triga a fer-se efectiu el canvi de potència?
Com puc canviar la potència?
Com puc saber la potència que necessito?
Què faig si tinc més preguntes? Usa el chatbot Pepe
Baixa d’energia o serveis
Quins tipus de baixa d'energia hi ha?
Puc anul·lar una nova contractació exercint el meu dret de desistiment?
Si me’n vaig a una altra comercialitzadora, com demano la baixa d’energia?
Com funciona la baixa d’energia en una tarifa per consum?
Com funciona la baixa d’energia en una tarifa plana?
Si me’n vaig a una altra comercialitzadora, com afecta la baixa d’energia els serveis de manteniment?
Com funciona la baixa d’un servei de manteniment?
Com demano la baixa d’un servei de manteniment?
Què faig si tinc més preguntes? Usa el chatbot Pepe
Baixa per fi de subministrament
Productes complementaris
Autoconsum i bateria virtual
Assistència tècnica
Alta nous subministraments
Àrea Clients
Informació Útil
Consells de seguretat
Fitxes de dades de seguretat
Inspecció periòdica
Mesures d'estalvi
Política de reclamacions
Assistent virtual: chatbot Pepe
Urgències
A continuació, et presentem motius pels quals la teva factura pot tenir canvis:
Anualment revisem els preus de les nostres tarifes i serveis. Abans d’aplicar-te els nous preus t’avisarem amb un missatge a la factura.
A més a més, el Govern inclou conceptes regulats en les tarifes, tant en el consum com en el terme fix, i pot decidir canviar-los en qualsevol moment, tant a l’alça com a la baixa.
Revisa si s’ha inclòs algun concepte “nou” a la teva factura de manera puntual, com ara:
Inspecció obligatòria de les instal·lacions: cada 5 anys la distribuïdora de gas de la teva zona és responsable de la inspecció periòdica de les instal·lacions de gas , i cobra els costos que corresponguin a través de la factura.
Quotes d’un pagament ajornat: el cobrament d’algun termini ajornat pot fer incrementar la teva factura de manera puntual.
Cobrament d’una visita de la distribuïdora: com, per exemple, com a resultat del canvi o la reobertura de comptador, la instal·lació de l’interruptor de control de potència (ICP), etcètera.
Si has canviat la tarifa que tens contractada o la potència elèctrica, és possible que en la factura següent ja vegis reflectit aquest canvi en l’import.
El primer que cal validar és el tipus de lectura, que podràs veure a l’apartat Les teves últimes lectures i consum de la teva factura . La lectura anomenada “real” recull el consum exacte que indica el teu comptador, tant en llum com en gas.
En llum, la lectura és real en pràcticament tots els casos perquè els comptadors es poden llegir a distància. D’aquesta manera, les empreses distribuïdores, que són les encarregades de prendre les lectures, poden accedir a aquesta dada fàcilment. Aquesta dada ens l’envien a nosaltres, que l’utilitzem per facturar.
En gas, tanmateix, això no és tan fàcil, perquè els comptadors no es poden llegir a distància, així que ens trobem amb altres possibles tipus de lectura. Pot ser que la teva factura indiqui lectura “facilitada”, lectura “estimada” o “calculada” .
Si la teva factura recull un període més llarg de l’habitual, és possible que augmenti el seu import, ja que s’han facturat més dies de consum.
Recorda que cada energia té el seu període de facturació, i que aquest està indicat a la teva factura sota del nom del producte.
Si tens les dues energies contractades amb nosaltres, comprova si la teva factura recull les dues o només una.
Encara que sempre intentem facturar-les de manera conjunta, de vegades no podem fer-ho si la dada que ens envia la distribuïdora per facturar s'endarrereix massa per a alguna de les dues. Això farà que l'import de la factura variï de la seva quantitat habitual.
Recorda que, si has contractat fa poc algun servei amb Naturgy, te'l cobrarem en quotes a la teva factura d’energia per facilitar-te’n el pagament. Això comportarà un concepte més a la factura que n'incrementarà l’import.
Per descomptat, modificar els hàbits de consum, que hi hagi més persones fent ús de l’energia o canviar equips de clima o electrodomèstics, també poden causar variacions a la factura.
Si vols més informació sobre les teves factures entra a l’Àrea Clients o a l’app de Naturgy Clientes.
Baixa't l'app d'Àrea Clients
T'ha semblat útil aquesta informació?
Gràcies per la teva resposta!
Preguntes i gestions relacionades
rgpdactive desactivado
IDSFACTURA - 1477689799017,1477689799461,1477700932994,1477701235553,1477701236317,1477703987389,1477708270848,1477708268853,1477708348428,1477708347818,147771399324,14777474232907,1477713993247,1615611322387,1615621302314
IDSPAGE - 1477740568851
argssite - GNF